مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

آیا میدونید سر سبز ترین پایتخت دنیا کجاست!!؟؟

پاریس با دارا بودن چهل وهشت هزار درخت سرسبزترین پایتخت اروپا می‌باشد.با وجود این که کشور فرانسه و مخصوصا  شهر پاریس سرسبز است، ولی با این وجود نگهداری از درختان فراموش نشده است.  با این که پاریس شهر پر آب و پر بارانی است و آب و هوا ی مرطوب آن برای رشد گیاه و درخت بسیار مناسب است ، ولی مسولین مربوطه برای کاشت درخت در معابر عمومی و در پارک ها توجه خاص و ویژه ای دارند و برای نگهداری و رشد آن ، تکنیک جالبی به کار می برند و تا درخت رشد کافی پیدا کند، از آن محافظت مستمر به عمل می آید

? برای مشاهده ادامه مطلب و عکسهای بیشتــر روی لینک [ زیر ] کلیک کنید

ادامه مطلب


دومین و بزرگترین واقف سادات رضوی

تور ارزان مشهد(دومین و بزرگترین واقف سادات رضوی)

این آرامگاه که از آثار دورة صفویّه است به ثبت آثار ملّى و تاریخى رسیده است   و مقبره وی در ملک شخصی خود بود که در نزدیکی کوه سنگی مشهد میباشد کهد با ایوان کاشی کاری شده از انتهای خیابان بهشتی جلب توجه میکند محراب نفیس این مکان دارای ماده ئ تاریخ سال 1407ق است.مقبره میرزا ابراهیم رضوی تنها بنا و یادگار تاریخی در دوره شاهی صفوی در مشهد است

این مقبره در خیابان کوه سنگى در غرب شهر مشهد و در کوچة شهید قرائیان قرار دارد.



ش

ساختمان بقعه، داراى ایوانى بلند با کاشى‏هاى الوان است که از دور جلب توجّه مى ‏کند.

ایوان در میان یک صحن بزرگ قرار دارد و یکى از بناهاى باستانى در مشهد به شمار مى‏ رود و تعدادى قبر هم در آنجا به چشم مى‏ خورد.

اعتماد السلطنه در مطلع الشمس از این مقبره یاد کرده و مى‏نویسد: «در حوالى مشهد مقدس تقریباً در طرف جنوب، کوهى است معروف به کوه سنگى و در جلوى آن ایوانى است که دهنه آن بیست و نه پاست و طول سى و نه پا و ارتفاع آن غیر از ازاره صد و سى خشت، جنبین ایوان دو طبقه است و دو گوشواره دارد.

در عقب گوشواره‏هاى فوق، اطاقى است. جلو ایوان و گوشواره‏ها را با خشت ساخته‏اند، باقى را با گچ کار کرده و در جلو ایوان قطعه سنگى است، طول آن موافق دهنه ایوان و عرض آن ده کره و قطر آن آنچه از خاک بیرون است نیم زرع.

در میان ایوان قبر مرحوم میرزا ابراهیم ناظر، جد سلسله سادات رضویه است که اولاد آنها پشت به پشت نظارت آستانه مقدّسه را دارند. در ایوان، محرابى است و در پیشانى محراب به خط نستعلیق این اشعار حجارى شده است:

این عمارت بدور شاه صفى‏                     بـزمین آمـد  از بهشت نعیم‏

حوض پیش عمارتش کوئى‏                     مى‏دهد یاد کوثــر و تسنیم‏

گفت فخر از براى تاریخش‏                     عــالم است و مقام ابراهیم‏

سنة 1047، راقمه پیر محمد الحافظ و نیز به همان خط رباعى ذیل در محراب حجارى شده است:

کردند مــزین این رواق از دو طـرف‏

تا کــرد بنایش خلــف شــاه نجف‏

یک نصف از آن مقبره گشت چه خلد

آن نصف دگــر مسجد با عـزو شرف‏

حوضى در جلو ایوانست طولاً پنجاه و پنج پا، و عرضا سى و هفت پا. این حوض از پاشویه که نیم زرع از کف زمین بالا است و یک ازاره بالاى آن و دور حوض همه مفروش به سنگ است و قطعات سنگ دو زرع و یک زرع و یک مربع با شش گره قطر تراشیده شده و جمیع سنگ‌ها عبارت از یکصد و بیست و چهار پارچه است.

در جلو و بیرون ایوان، قبر میرزا خلیل کاشى، منشى باشى مرحوم حسام السلطنه سلطان مراد میرزاست و شعر مسطور در ذیل تاریخ فوت اوست که بر سنگ قبر نقش کرده‏اند:

بناگهان ز میان شــد یکى برون گفتا

که شد جلیس محمد خلیل بن احمد

تور ارزان مشهد را از مراکز معتبر خریداری کنید

تور هوایی مشهد

دستگاه های آب شیرین کن سنتی کیش

تور ارزن کیش(دستگاه های آب شیرین کن  سنتی کیش )

در گذشته برای  استفاده از آب آشامیدنی آبگیر های دو قلوی که 5 باد گیر دارد را درست کردن از آنجایی که وضعیت حجم بارش در جزیره کیش کم و اغلب بارش ها بصورت فصلی میباشد یکی از روشهای ذخیره  آب آشامیدنی در قدیم الایام در جزیره کیش ، ساخت آب انبار بوده است با داشتن تور ارزان کیش شما نیز از معماری و طرز ساخت این بنا دیدن کنید

 سال 1372 جهت جمع آوری آب های سطحی، یک آب انبار دو قلو با پنج بادگیر کیش به سبک معماری سنتی یزدی در محل یک آب انبار باستانی در محدوده شهر حریره کیش در نزدیکی مجموعه درخت سبز کیش ساخته شد. با توجه به ساخت و سازهای کیش و از بین رفتن مسیر آبهای سطحی منتهی به آب انبارهای سنتی،  این آب انبارها کاربرد اصلی خود را از دست داد و امروزه از دستگاه های آب شیرین کن برای تهیه آب شیرین استفاده می شود.


روزنه‌های ورودی و بادگیرها هوای داخل آب‌انبار جزیره کیش را در فصول گرم سال متعادل و حتی خنک می‌سازند. برخورد باد با آب داخل آب انباردر کیش به این مهم کمک می‌کند. در حال حاضر با توجه به اینکه دیگر آبی در آب‌انبار کیش  نیست خنکی هوا کمتر احساس می‌شود. روزنه بالای گنبدهای این آب‌انبار به تهویه هوا کمک می‌کند.

آب‌انبار سنتی جزیره کیش اکنون تنها به صورت یک آب انبار نمایشی درآمده است، به طوری که مسیر پاشیر آب انبار عوض شده تا بازدیدکنندگان تور کیش بتوانند از داخل محوطه‌ های آبگیر آن بازدید کنند.معماری خاص این بنا یاد آور ایام گذشته  و برای گردشگران داخلی و خارجی بسیار جالب و دیدنی است

تور ارزان کیش را از مراکز معتبر خریداری کنید

دژ اروپایی

تور ارزان استانبول(دژ اروپایی)

در زمان سلطان محمد فاتح قلعه ای ساخته شد  که در تنگه بسفر در ساحل «روملی» در شهر استانبول و در بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج قرار گرفته شده که نتنها یکی از قلعه های معروف استانبول است نام دیگر دژ اروپایی روملی حصاری میباشد یکی از زیباترین کارهای معماری سبک نظامی در دنیا  که تنها در 4 ماه ساخته شد این بنای زیبا میباشد تور ارزان استانبول راهی است برای رفتن به این قلعه زیبا این فرصت را از دست ندهید

 قلعه روملی در ناحیه «ساری‌یر» استانبول قرار گرفته است و تاریخ ساخت آن به قرن 14 میلادی باز می‌گردد.ر این قلعه یک موزه روباز و یک آمفی تأتر قرار دارد که همه ساله از این آمفی تأتر بعنوان محلی جهت میزبانی برگزاری فستیوال موسیقی استانبول استفاده می گردد.


قلعه‌ی روملی دارای سه برج مرتفع (هرکدام از این سه برج به نام شخصیت‌های اصلی دولتی سلطان محمد دوم نامیده شده‌اند) و یک برج کوچکتر به همراه 13 برج دیدبانی است که سه ورودی اصلی (یک ورودی اصلی و دو ورودی مخفیانه به جهت ورود غذا و مایحتاج سربازان) به سمت هرکدام از سه برج اصلی بازگشایی شده‌اند. داخل قلعه روملی خانه‌های چوبی جهت اقامت سربازان و مسجدی کوچک نیز تعبیه شده است. درست روبروی این قلعه یعنی در بخش آسیایی استانبول قلعه‌ی دیگری به نام آنادل‌حصاری قرار دارد.

این بنا بعد از تعمیرات اساسی در سال 1953 به دستور رئیس‌جمهور وقت برای بازدید عموم بازگشایی شد. نقش این قلعه نیز تا سال 1986 بر روی اسکناس‌های ترکیه وجود داشت.

تور ارزان استانبول را از مراکز معتبر خریداری نمایید

خانه ای در دبی که الهام گرفته از خانه های جنوبی ایرانی است

تور ارزان دبی(خانه ای در دبی که الهام گرفته از خانه های جنوبی ایرانی است)

 در زمان حکومت شیخ مکتوم بن حشر آل مکتوم دستور داده شد تا خانه ای ساخته شود مشابه خانه هایی که در جنوب ایران میباشد این خانه از معماری خانه‌های قدیم ایران در ناحیه کویر و جنوب ایران الهام گرفته شده‌ است، و حال این خانه که مصالح اولیه آن آهک و ساروج میباشد یکی از مکان ها و جاذبه های گردشگری دبی به شمار میرود و توریستی های ما که با تور ارزان دبی سفر میکنید تیم خبر گردی مانلی به شما پیشنهاد میکند تا از این مکان تاریخی دیدن نماییدخانه شیخ سعید نزدیک دهانه? خور دبی و در کنار تونل شندغه قرار گرفته است

 این خانه در زمان حکومت شیخ مکتوم بن حشر آل مکتوم در سال 1896 میلادی ساخته شده است و تا پایان دوره حکومت شیخ سعید آل مکتوم که در سال 1958 میلادی فوت کرده‌، مَقر حکومت وقت شهر دبی بوده‌ است. همچنین مجلس امارات نیز در این خانه برگزار می شده که در آن تصمیمات مهم مملکتی گرفته می شده است.

خانه شیخ سعید از یک حیاط بزرگ تشکیل شده است، که این حیاط به پنج بخش مستقل برای زندگی پنج خانواده تقسیم شده است. هر بخش شامل یک ایوان، مهمان‌خانه و تعدادی اتاق می‌باشد. بادگیرها، درب‌ها و پنجره‌های کنده‌کاری‌شده، نورگیرهای مشبک چوبی و گچی همه و همه تصویرگر خانه‌های قدیمی دبی می‌باشند با خرید تور ارزان دبی دیدن این مکان تاریخی و زیبا را از دست ندهید



خانه شیخ سعید در حدود 3600 متر مربع می‌باشد و در سال 1986 میلادی توسط شهرداری دبی بازسازی شده است و هم‌ اکنون موزه? ملی، اسکناس و عکس‌های تاریخی از شهر دبی و همچنین موزه? عکس‌هایی از خانواده? حکمرانان شهر دبی می باشد. درب تمام اتاق های این خانه به روی حیاط زیبای آن باز می شوند. این اتاق ها با فرش، اثاثیه و تصاویری زیبا تزیین شده و چشم انداز طبق? بالای آن منظره زیبایی از خور دبی را در زیر پاهایتان قرار می دهد.

خانه شیخ سعید آل مکتوم علاوه برجاذبه های معماری، جاذبه های دیگری نیز دارد. دو بال خانه به گالری عکس های شهر دبی تبدیل شده است. که در یکی از آنها عکس هایی از قرن بیستم دبی و در دیگری عکس هایی که در سال های 1940 تا 1950 گرفته شده اند. این عکس ها روزهایی را به یاد می آورند که دبی درحال تبدیل شدن به منطقه ای صنعتی و تجاری بوده است. عکس‌های قدیم دبی و حاکمان آن، اسناد تاریخی، پول‌های رایج در زمان‌های نه‌ چندان دور و مجموعه‌های تمبر از دیگر دیدنی‌های این موزه می‌باشند. همچنین خانه? «شیخ عبید بن ثانی» وزیر شیخ سعید آل مکتوم نیز در این منطقه قرار گرفته که بازسازی آن به پایان رسیده است و به زودی به موزه تبدیل خواهد شد.

ساعات بازدید از خانه شیخ سعید دبی :

ساعات بازدید از این خانه در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8:00 صبح تا 8:30 شب و در روزهای جمعه از ساعت 3:00 بهد از ظهر تا 9:30 شب می باشد.

 قیمت بلیط ورودی خانه شیخ سعید دبی :

قیمت بلیط ورودی برای بازدید از این مکان تاریخی برای بزرگسالان 3 درهم و برای کودکان 1 درهم می باشد.

تور ارزان دبی را از مراکز معتبر خریداری کنید