مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

بهترین فصل برای سفر به آنتالیا

بهترین زمان سفر به آنتالیا

سفر در هر لحظه‌ای از داشتن احساس غرق‌شدگی در روزمرگی، شاهراهی برای رسیدن به آرامش و لذت بردن است. این شهر ساحلی می‌تواند در پاییز و زمستان، به تناسب نوع اقلیم مدیترانه‌ای‌اش، زمانی مناسب‌تر و خوش‌تر برای زدن دل به تجدید قوا و تمدد اعصاب باشد. این دو فصل، رها از خشکی و سوزانی، مطبوعیت دلچسبی را برای گردشگران تور آنتالیا به ارمغان می‌آورند؛ هرچند، برای عاشقان تن زدن به نیلگون درخشنده، فصل تابستان و بهار نیز، زمانی مقبول و دلنشین است. پس فرصت را از دست ندهید و در آخرین ماه تابستان با تور لحظه آخری آنتالیا سفری به یاد ماندنی در خاطرتان ثبت کنید!


تور آنتالیا


چرا تور آنتالیا؟

آنتالیا، یکی از کانون‌های مهم درآمدزایی ترکیه و جغرافیایی در منطقۀ مدیترانه و جنوب غرب آناتولی است و یکی از بنام‌ترین و جذاب‌ترین خطه‌های گردشگری این کشور و پنجمین شهر پرجمعیت آن به‌شمار می‌آید و مرز کوه‌های توروس را تشکیل می‌دهد. آنتالیا با جاذبه‌هایی خیره‌کننده و بی‌نظیر و طبیعتی بکر و نفس‌گیر، با تفرجگاه‌هایی پوشیده از درختان نخل و اسکله‌هایی ستبر، خوش می‌نماید و جاذبی قدرتمند است. در این شهر، تلفیق معماری سنتی با بافتی پیچ‌درپیچ و خانه‌هایی قدیمی و معماری مدرن و امروزی، هارمونی‌ای چشم‌نواز را خلق کرده است که هر نگاهی را به خود میخکوب می‌سازد. این شهر ساحلی، تاریخی پرقصه از امپراطوری بیزانس و امپراطوری عثمانی را در دل نهفته دارد. آنتالیا از قدمت زیست‌ انسانی تا شکوه و رشد امروزۀ خود، فراز و نشیب‌های بسیاری را پشت سر نهاده است. ساحل شنی پاتارا (شناخته شده به عنوان زادگاه بابانوئل)، ساحل بی‌نظیر و شهرۀ لارا، ساحل شگفت‌انگیز سیده (قلب آثار تاریخی به‌جا مانده از روم باستان)، ساحل کِمِر (پوشیده از رَمل‌های درخشان) و ساحل المپوس (خفته در آغوش جنگل‌های صنوبر و باغ‌های مرکبات)، طبیعت آنتالیا را به تکیه‌ای از بهشت مبدل کرده است.

آنتالیا به دلیل ساحلی بودن و داشتن مناظری بکر و فرای تصور و نزدیکی به خاک ایران، انتخابی هوشمندانه است. این شهر با در آغوش داشتن انواع جاذبه‌ها، کافه‌های سنگی، رستوران‌ها و سواحل ماسه‌ای خیره‌کننده و افسونگر، خطه‌ای پررنگ و نگار برای لذت بردن و انتخاب شدن است. وجود انواع زیبایی‌ها و آرامشی بکر، دلیلی بر گزینش این پهنۀ ساحلی است .

برای سفری مقرون به صرفه به آنتالیا سری به تور ارزان آنتالیا مانلی پرواز بزنید!

آب و هوای آنتالیا 

این شهر ساحلی خوش‌رنگ و لعاب، به دلیل تکیه بر آب‌های مدیترانه، از هجوم یخبندان، بی‌ترس و هراس است. آنتالیا با پناه‌گیری در سایۀ کوه‌های توروس، از گزند بادهای شمال در امان است. این خطه دارای آب و هوایی مدیترانه‌ای؛ تابستان‌هایی گرم و خشک و زمستان‌هایی معتدل و بارانی است. 

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا 

آنتالیای ساحلی، جاذبه‌های خارق‌العاده‌ای را در خود محبوس کرده است. در این گستره، ساحل کنیالتی از پس صخره‌ها قابل رویت است و ابهت کوه‌های بیداگلاری در پس زمینۀ آن، چشم‌ها را به خود زنجیر می‌کند. در این شهر، معماری‌های تاریخی بسیاری، حواس تاریخ‌دوستان را به سمت خود پرتاب می‌کند؛ از زمان سلطنت هلنیستی تا تاریخ عثمانی! همچنین مدارس، مساجد، کاروانسراها، حمام‌های ترکی و مقبره‌ها، نمونه‌های شاخصی از هنر معماری این شهر هستند. بازدید از این جاذبه ها را در تور ترکیه فراموش نکنید!

از دیگر آثار باستانی این گستره می‌توان به شهر قدیمی و افسونگر کالیچی در نزدیکی دیوارهای شهر، برج هیدیرلیک، دروازۀ هادریان، برج ساعت، پارک آتاتورک، سرزمین افسانه‌ها، آبشارهای مبهوت کنندۀ دودِن، آبشارهای کورسونلو، آکواریوم آنتالیا و پل آراپسو اشاره کرد. 


غذاهای آنتالیا


بخشی از لذت سفر، چشیدن غذاهای آن خطه است که ارتباط مستقیم با فرهنگ و سنت آن دارد. غذاهای این پهنۀ ساحلی، امکان تجربۀ مزه کردن غذاهایی با طعم و عطر متفاوت و مقبول ذائقه را برایتان فراهم می‌سازد. برخی از این غذاها که می‌توانند حس و حال لذت بردن از لحظه‌هاتان را متفاوت‌تر کنند؛ این خوراکی‌ها هستند:

1) کریناریک (بادمجان + گوشت گاو)، 2) سالاد پیاز، 3) لابا، 4) ساج کباب، 5) هیبش، 6)کباب تنوری، 7) پاید، 8) شاک‌شوکا، 9) کوربا (نوعی سوپ)، 10) انواع بورک، 11) لاهماجون، 12) پیتزای ترکی، 13) کوفته، 14) یپارک سارما ( نوعی دلمه)، 15) سوپ ماست