مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

باغ وحش وکیل اباد مشهد

آیا تابحال با تورارزان مشهد سفر کرده اید؟ با تور ارزان مشهد خود را در مشهد گردی سهیم کنید...

علاقمندان به طبیعت و حیات وحش میتوانند باغ وحش وکیل آباد مشهد را در برنامه گردشگری خود جای دهند و به عنوان خاطره ای از تفریحات با تور ارزان مشهد از آن یاد کنند . باغ وحش وکیل آباد، تنها باغ وحش مشهد و خراسان رضوی می‌باشد. این باغ وحش دارای حیوانات گوشتخوار و علف خوار، آبزی، خزنده و پرندگانی از جمله می‌توان به شیر، ببر، خرس، خوک، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه و… می‌باشد.

گفتنی است که در این باغ وحش برخی حیوانات در حال انقراض و برخی حیوانات بسیار کمیاب همچون تایگون‌ها (گونه‌ای جدید حاصل جفت‌گیری ببر نر و شیر ماده) نیز یافت می‌شوند.در جنوب غربی مشهد و هم جوار با پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد، تنها باغ وحش مشهد قرار دارد.

در این باغ وحش از انواع گونه‌های حیوانی نگداری و نگهداری می‌شود.  پیشینه تاسیس اولین باغ وحش شهر مشهد به سال۱۳۳۹ش می‌رسد که محل آن در محدوده خواجه‌ربیع فعلی قرار داشت.

 با ایجاد شرکت باغ‌وحش وکیل‌آباد در سال ۱۳۵۹ش مشهد شاهد ایجاد دوباره باغ‌وحش در ورودی پارک جنگلی وکیل‌آباد در زمینی به وسعت چهار هکتار بود. این مکان بزرگترین باغ‌وحش ایران است و بیشترین حیوانات و گونه‌های جانوری را دارد.طبق آمار مجموعه باغ وحش مشهد ۱۲۵ گونه جانوری شامل ۴۹ گونه پرندگان، ۶۱ گونه پستانداران و جوندگان، ۵ گونه خزندگان و ۱۰ گونه آبزیان وجود دارند که جمعاً تعداد آنها به ۸۱۲ عدد می‌رسد.

تکثیر گونه‌های درحال انقراض نیز یکی دیگر از فعالیت‌های مهم در باغ وحش مشهد محسوب می‌شود. در تور  ارزان مشهد بازدید از باغ وحش وکیل آباد مشهد را در برنامه خود قرار دهید و از این مکان لذت ببرید .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.