مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

زندگی در کیش چگونه است؟

زندگی در کیش چگونه است؟
شاید در تور ارزان کیش تصمیم بگیرید برای همیشه شهر کیش را برای زندگی انتخاب کنید.

جزیره کیش با مساحت 91 کیلومتر مربع، خط ساحلی 43 کیلومتر و شکل کلی تقریباً بیضی، در فاصله 18 کیلومتری بندر گرزه (بندر آفتاب) سرزمین پیوسته ایران؛ در خلیج فارس قرار دارد. کیش در ربع اول راستای سواحل 1359 کیلومتری جنوب ایران در دهانه‌ی خلیج فارس و تقریباً در نزدیک بخش پایانی این آبراه در محدوده تنگه هرمز واقع است. کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از توابع بخش کیش، شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است.

عرض شمال آن 32 26 درجه و طول شرقی آن 58 53 است و در جهت ساحل غربی؛ به ساحل شرقی (فاصله‌ی مجتمع مرجان-میدان هور)، 45/15 کیلومتر طول دارد. بیشترین عرض جزیره در راستای ساحل جنوبی به ساحل شمالی (فاصله‌ی بندرگاه گمرک– فانوس دریائی) 5/7 کیلومتر است. سطح جزیره فاقد توپوگرافی ویژه مانند پدیده کوه و حتی تپه مرتفع است. فرودگاه بین‌المللی کیش در مرکز و در بخش مرتفع آن که حدود 40- 35 متر ارتفاع دارد احداث شده است. بیشترین شیب جزیره از شمال فرودگاه به طرف ساحل (هتل شایان) است.

دسترسی به جزیره

بیشتر سفرها به جزیره کیش با هواپیما انجام می‌شود. اما شما می‌توانید از طریق دریایی نیز وارد جزیره شوید. هزینه رفت‌وبرگشت هر خودرو بدون راننده و سرنشین در مسیر بندرلنگه به کیش 165 هزار تومان و نرخ بلیت رفت‌وبرگشت برای هر مسافر 67 هزار تومان است.

همچنین هزینه حمل هر دستگاه خودرو با راننده در مسیر بندر چارک به کیش و بالعکس 120 هزار تومان و نرخ بلیت هر مسافر به صورت رفت‌وبرگشت و با شناورلندینگ کرافت 22هزار تومان است.
برای رسیده به کیش سه مسیر وجود دارد

1- مسیر جاده‌ای تهران-قم -کاشان- نایین-مهریز-شهربابک- سیرجان-بندرعباس- بندرلنگه به طول 1509 کیلومتر

2- مسیر ریلی تهران-بندرعباس به طول 1600 کیلومتر (تقریبا 20 ساعت)

3-مسیر هوایی تهران- کیش (یک ساعت و نیم )

قیمت‌ها و بازارهای کیش

میانگین قیمت کالاها و خدمات عمومی شامل مواد غذایی، رستوران‌ها، میوه، حمل‌ونقل و ... در جزیره کیش بالاتر از میانگین قیمت در سرزمین اصلی (تهران و بقیه شهرها) است. قیمت گوشت تقریبا برابر با تهران است. قیمت لوازم الکترونیکی مثل لپ تاپ، موبایل، دوربین‌های دیجیتال و ... نیز بدون اختلاف با تهران یا بعضاً گران‌تر است. قیمت پوشاک حدود 10 تا 20 درصد ارزان‌تر از شهرهای دیگر است.

سالانه بیش از یک‌ میلیون نفر گردشگر به کیش سفر می‌کنند که از این میزان جمعیت، حدود 150 هزار نفر توریست خارجی یا ایرانیان مهاجر هستند. بازارهای کیش به واسطه فروش کالاهای اصل خارجی جاذبه خاصی برای مسافرانی که بیشتر با هدف گردشگری به جزیره سفر می‌کنند، دارد هم اکنون جزیره کیش در حدود 11 بازار بین‌المللی و مرکز تجاری و بازارچه دارد.

        بازار پردیس
        مرکز تجاری کیش
        بازار زیتون
        بازار مرجان
        بازار مروارید
        بازار مریم
        بازار پارس خلیج
        بازار پانیذ
        بازار صفین
        بازار ونوس

آب هوای کیش
آب‌وهوای کیش گرم و مرطوب بوده و میانگین دمای سالانه جزیره 26/6 درجه سانتی‌گراد است. آب‌وهوای جزیره تحت تأثیر توده‌های مختلف هوای شمال غربی و جنوبی قرار داشته و به شکل کلی خشک و کم باران است. بارندگی بیشتر به صورت رگبار و در ماه‌های زمستان اتفاق می‌افتد.بهترین 
تور ارزان کیش در 6 ماه آخر سال میباشد.
تور ارزان کیش را ازمراکز معتبر تهیه نمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.