مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

لیستی از بهترین غذاهای خیابانی استانبول

(تور ارزان استانبول )لیستی از بهترین غذاهای خیابانی استانبول

    تاریخ ایجاد در 17 آبان 1395 

نمیتوان اهل گردش و سفر بود و به استانبول نرفت. شهری شگفت آور که روزانه توریستهای فراوانی از سرتاسر دنیا به ویژه کشورروسیه و البته ایران را جذب خود میکند. در کنار رستوران‌های مجلل با منوهای وسوسه‌کننده، غذاهای خیابانی یکی از گزینه‌های محبوب توریست‌ها و افراد محلی در هر شهری است. هنگام سفر باید هزینها را تا حد امکان کم کرد تا اگر به مشکلی برخورد کردین بتوانید کمی کمتر در استرس باشید با خرید تور ارزان استانبول نگران هیچ چیز در سفر نباشید

 (( تیم خبر گردی مانلی لیستی از غذاهای خیابانی که با کیفیت هستند را معرفی میکند تا کمکی شایان به شما دوستان باشد ))

 iSTANBUL street food

1. سیمیت (Simit): سیمیت یک نان خیلی* خوشمزه ترکی* است که یکی از مهمترین نانهای ترکیه ای ها می باشد و همیشه اول صبح موقعه رفتن به سر کار در دست اکثر مردم شهر میبیندی. خمیر این نان خشمزه غلتیده در کنجد سفید است که طعم خاص حمیر با کنجد بسیار لذت بخش است.می‌توان لذت آن را با نوشیدن چای در یک استکان کمر باریک شیشه‌ای دوچندان کرد. البته سیمیت در طول روز نیز در دسترس است و می‌توان این نان را از گاری‌هایی که سیمت می‌فروشند یا از نانوایی‌ها تهیه کرد.

 2. بالیک اکمک  (Balik-Ekmek): اگر هم زمان با سفر به استانبول در حال رژیم غذایی باشید و یا اگر فقط اهل غذاهای دریای هستید ، نگران خوردنیهای خود در استانبول نباشید زیرا غذای بالیک اکمک را پیشنهاد میکنیم. در سفر ارزان استانبول با مجاورت استانبول با تنگه‌ی بسفر علاوه بر مناظر زیبا و به یادماندنی، هدیه‌ی دیگری نیز برای این شهر دارد و آن رژیم غذایی مملو از غذاهای دریایی ساکنان این شهر است.  یقینا نشستن در کنار پل گالاتا و تماشای منظره‌ی استانبول با یک ساندویچ ماهی سرخ شده بسیار به یادماندنی تر خواهد بود. به گفته‌ی افراد محلی، ساندویچ ماهی که پس از نشستن در این مکان سرو شده و میل می‌شود، بسیار لذت بخش‌تر از زمانی است که آن را بصورت ایستاده بخورید.


 3. لهمجون (Lahmacun): غذاهای کشور ترکیه طعم بسیار لذیذی دارند و با ذائقه ما ایرانی ها کامل جور هستند.لهمجون یا پیتزای ترک ساده‌ترین و در عین حال یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که اخیرا راه خود را به برخی از استان‌های شمال غربی کشورمان نیز باز کرده است. لهمجون شامل خمیر نازکی است که روی آن تکه‌هایی از ترکیب گوشت قرمز چرخ‌کرده، پیاز و فلفل قرمز پخش شده و برای دقایقی در تنور مورد نوازش آتش قرار گرفته است. در واقع لهمجون شبیه به نان لواش است با این تفاوت که روی آن در زمان پخت، مواد نام‌برده اضافه شده است. لهمجون را باید پس از خارج شدن از تنور میل کرد.

 4. دوروم (Durum): خوشمزه بعدی ما ساندویجی از مرغ یا گوشت کبابی است که دل توریست ها را برده.آنقدر طرفدار دارد که هم در کوچه و خیابان آن را سرو می کنند هم در رستوران های معروف شهر.

دوروم ، غذایی کاملا ساده است ولی آنچنان دلربایی می کند که فقط دلت می خواهد هر چه سریع تر روی آن سس ریخته و نهایتا با سه، چهار گاز آن را تمام کنی.مرغ و گوشت تکه تکه با سبزیجات را می گذارند درون نانی نازک و خوش طعم و به همین راحتی با روح و روان توریست های گرسنه بازی میکند.باید باور کنیم که آشپزهایی ترکی هم خوب کارشان را بلدند !

 5. تانتونی (Tantuni): تانتونی نیز بصورت لقمه‌ای سرو می‌شود و محتویات آن شامل گوشت، گوجه فرنگی، فلفل و ترکیبی از انواع ادویه‌ها است که تمام آن در یک نان لواش بسیار کم حجم و نازک قرار می‌گیرد.  داخلش را فقط با بیف پر می کنند، آن هم چه بیفی! دهن سوز !!!بله این غذا باید آنقدر تند باشد تا اشک از چشمانتان سرازیر شود و لیوان لیوان با آن دوغ میل کنید.برای تجربه تانتونی دهن سوز اصل می توانید به ” Emine Ana Sofras? “ در خیابان ” بیلورکو “ میدان تکسیم بروید.

 6. میدیه دولما (Midye dolma): شاید بساری صدف را غذایی لوکس بدانند، اما در ترکیه، صدف میان وعده ای دلچسب است که در خیابان های میدان تکسیم سرو می شود تا توریست ها سر از پا نشناخته خودشان را به چرخی ها و دکه هایی برسانند که فریاد می زنند ” میدیه دولما “ ! تا به خودتان بیایید می بییند که ظرفی پر از صدف شکم پر را در دست دارید و فروشنده برایتان آب لیمو ترش بر روی آن می چکاند.بهشت را می توان اینجا در دل این صدف ها که با برنج تند پر شده اند، پیدا کرد.طعم صدف و برنج را که در دهانت حس کنی تازه می فهمی که هر چند که کمی گران اند، اما ارزش پرداخت چند لیر بیشتر را دارند.

تور ارزان استانبول را از مراکز معتبر خریداری کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.