مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

معروف ترین سوغاتی های استانبول کدامند؟

خوشرویی و مهمان نوازی ما ایرانی ها زبان زد همه کشورها است ، از جالب ترین نکات در نظر توریست ها نوع برخورد ما و آداب و رسوم و صنایع دستی بی نظیرمان است. این مورد را وقتی خودمان به کشورهای دیگر هم سفر می کنیم قابل لمس است و با دیدن هر شی خاصی دوست داریم آن را برای عزیزانمان خریداری و به عنوان سوغات برایشان بیاوریم. رسم خرید سوغات از شاخص ترین کارهای ایرانی ها در زمان سفر است.

سوغاتی استانبول 

مانلی پرواز برای آسان تر شدن خرید سوغات ، سعی دارد انواع سوغاتی های شاخص تور استانبول را به شما معرفی کند تا با اطلاع کامل به خرید سوغات در مناطق مختلف بپردازید.
صابون سیاه ترکی Turkish Black Soap
این صابون به صورت انحصاری مخصوص و دست ساز ترک های ترکیه است، ترک ها از این صابون ها در حمام استفاده می کنند و به عبارتی این صابون ها کار لایه برداری را انجام می دهند که برای پوست بسیار خوب است. بعضی از مردم استانبول عقیده دارند پس از استفاده از این صابون ها باید از سفیدآب هم استفاده کنید تا خوب پوستتان شفاف و نرم شود.
Telkari نقره دست ساز
هنر نقره سازی از هنرهای اصیل و تاریخی منطقه ی بین النهرین می باشد که زادگاه اصلی و حقیقی آن شهر ماردین از شهرهای جنوب شرقی ترکیه می باشد نقره در شهر ماردین تولید و عرضه می شوند. در ترکیه می توانید انواع و اقسام صنایع دستی ساخته شده با نقره را به عنوان یک سوغات لوکس و منحصر به فرد خریداری نمایید
باقلوا ترکیه
از خوشمزه ترین شیرینی های ترکیه باقلواست. باقلوا؛ نوعی شیرینی با ورقه های آردی که در بین آن انواع مغزها استفاده می شود و بر روی آن شهد زعفران و شکر یا عسل ریخته می شود. باقلوای استانبول و ترکیه را می توانید در اکثر فروشگاه ها و قنادی های کشور تهیه کنید. باقلوا ترکیه میتواند از خوشمزه ترین سوغاتی ها باشد.
چایی ترکی
چایی های ترکیه، سیاه و بسیار شیرین هستند و در لیوان های لاله شکل سرو نوشیده می شوند. خرید چایی از ترکیه، یکی از بهترین سوغاتی هایی است که می توانید از این کشورتهیه کنید.
ادویه های ترکی
ادویه ها را می توانید بصورت کیلویی یا در جعبه های دکوری کوچک بخرید. علاوه بر این، ادویه از آن دسته سوغاتی هایی است که بسته بندی و جا به جایی آن راحت است. برای خرید می توانید سری به بازار ادویه استانبول بزنید.
رب بادام Almond paste
رب بادام نوعی شیرینی است که در اروپا طرفداران زیادی دارد اما ترک ها سردمداران پخت این خوراکی خوشمزه و مملو از طعم بادام هستند. این شیرینی خوشمزه را می توانید به عنوان یک سوغات منحصر به فرد ترکیه از شیرینی فروشی ها تهیه نمایید.
سنگ های نیمه قیمتی
اولتو (Oltu) شهری در ترکیه است که در استان ارزروم واقع شده، این شهر منبعی از انواع و اقسام سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می باشد. سوغات اصلی اولتو سنگ و لوازم تزئینی ساخته شده با انواع سنگ است که از بهترین سوغات به حساب می آیند. این سنگ ها در میان ترک ها محبوبیت زیادی دارند و جالب است بدانید که اگر این سنگ ها را به یکدیگر مالش دهید جرقه تولید می شود. در ضمن از این سنگ ها به وفور در ساخت تسبیح هم استفاده می شود که می تواند سوغات جالبی برای اطرافیان شما باشد.
خدمات تور استانبول شامل:

بلیط هواپیما رفت و برگشت + ترانسفر فرودگاهی +اقامت در هتل استانبول + صبحانه + لیدر فارسی زبان + گشت شهری + بیمه مسافرتی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.