مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

معماری کل جهان در یک شهر | تور ارزان مالزی

شهر مدرن و از پیش ساخته شده‌ی پوتراجایا در مالزی که هر گوشه‌ی اون معماری‌های معروف جهان رو در خودش جای داده یکی از مکان‌های توریستی کوالامپوره که حتما باید در تور ارزان مالزی دیدن کنین. این شهر توی جنوب کوالالامپور ساخته شده که پایتخت اداری مالزی محسوب میشه. پوتراجایا فقط 14 ساله که بنا شده و برپایه مالتی مدیا ساخته شده. به خاطر همین نظم و انظباطی که داره به شهر قانون معروف شده. خیابونای خلوت، بدون ترافیک و سنگ فرشش باعث میشه که از شلوغی کوالالامپور به دور باشین و از قدم زدن در شهر لذت ببرین.

همونطوری که میدونین ساکنین کشور مالزی از قومیت‌های مختلفی از جمله هندی، چینی، مالایی و تعدادی اوراسیایی تشکیل شده. حالا فرض کنین این قومیت‌های چندگانه رو با معماری‌های مختلف دنیا ترکیب کنین که نتیجه شهر پوتراجایا میشه. توی مرکز این شهر دریاچه مصنوی‌ای ساخته شده که به پل‌های معلقش معروفه. روی این دریاچه 8 تا پل هست که هر کدوم از این پل‌ها از یکی از بناهای معروف دنیا الگو گرفته، مثلا یکی از این پل‌ها از پل خواجوی اصفهان الگو گرفته. علاوه بر این پل‌های زیبا، ساختمان‌های اطراف دریاچه از مکان‌های معروف دنیا شبیه سازی شده، مثل تاج محل، ونیز ایتالیا و ... . شما همچنین می‌تونین با قایق داخل دریاچه گشتی بزنین و نمای شهر رو از داخل دریاچه ببینین.

مسجدی با مناره‌های صورتی در داخل دریاچه هست که فقط از یک ضلع به خشکی راه داره. این مسجد از معماری ایران در دوران صفویه الگو گرفته. مسجد پوترا 15000 هزار نفر ظرفیت داره که غیر مسلمان‌ها هم با یک پوشش مخصوص می‌تونن از این مسجد زیبا دیدن کنن. درهای چوبی، سنگ‌های گرانیت کف سالن و رنگ صورتی بنا جلوه‌ی بسیار زیبایی به شهر داده.

در بلندی‌های شهر ساختمانی روی تپه بنا شده که از معماری اسلامی مغولی، رومی و مالزیایی الگو گرفته. این ساختمان با گنبد آبی یک دید پاناروما از کل شهر پوتراجایا در اختیار بازدید کننده‌ها قرار میده.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.