مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

شهر 800 ساله حریره

اگر قصد سفر با تور کیش به این شهر زیبا را دارید پس از رفتن به بازی های هیجان انگیز مثل پاراسل، بنانا، آکواریوم دریایی، پارک آبی، دلفیناریوم، سافاری، گشت شهری، سوارکاری، جایروکوپتر، شاتل، قلعه وحشت، سوار بر کشتی ها حتما سری هم به شهر باستانی حریره بروید چرا که بقایایى در مرکز ساحل شمالى جزیره قراردارد که به احتمال بسیار قوى به دوره ساسانیان و اوایل دوره اسلامى بر مى گردد شهر حریره هشتصد سال قدمت دارد. در قسمت شمال غربی خانه اعیانی حمامی وجود دارد که مساحت تقریبی آن 500 متر مربع میباشد. ظاهرا این حمام با سبکی که دارد از قدیمی ترین حمام های ایران میباشد. بناى حمام از سنگ هاى قلوه آهکى و مرجانى و ساروج ساخته شده و داراى فضاهاى مختص از جمله گرمخانه ، محل تنظیف ، خزینه ، سربینه است.
در بخش شمالى شهر حریره ، کنار ساحل بلند صخره اى و با فاصله کمى از دریا ، پستى و بلندى ها ادامه دارد ، که بقایاى دیوارها ، چاه ها و کانال هاى آب در آن نظر بیننده را به سوى خود جلب مى کند. در دهانه خلیجى که در سمت شرق این مجموعه قرار گرفته توده هاى صدف ها و گوش ماهى هاى شکار شده را مى توان دید که نشانه ى فعالیت هاى صیادى مخصوصاً صید مروارید در گذشته است .
اتاق هایی با کف شیار دار
کف این اتاق کاملاً عجیب و ناشناخته اى داشته به این معنى که با شیب ملایم از شمال به جنوب امتداد مى یافت و کف آن به صورت در اصطلاح گرده ماهى (اصطلاح بومی) و یا بالشتک با ملاتى از نوع ترکیب پودر سنگ هاى مرجانى و آهک و نوعى ساروج شکل گرفته بود 
ساعت بازدید این فضای تاریخی: 8:30 صبح تا 9 شب ،عکاسی و فیلم برداری در این مکان بلامانع است و این فضای تاریخی و زیبا ورودیه ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.