مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

هالووین در استانبول


تاریخچه هالووین چیست؟
هالووین فرصتی برای کنار هم بودن، شادی کردن و پرداختن به خرافات است. ریشه این مراسم به آئین باستانی ((سامهین)) سلتیک باز میگردد و یکی از جشن های سنتی مغرب زمین است که در تاریخ 30 اکتبر برگزار میشود. مردم در این روز پرهیجان لباس های عجیب، غریب به تن میکنند و گریم های جالب و ترسناک بر روی صورت و بدن خود انجام میدهند. در قرن 8 میلادی ( پاپ گرگوری) سوام، اول نوامبر را زمانی برای گرامی داشتن تمام مقدسات و کشته شدگان در راه خدا نامیده اند. 
jashn-halloween هالووین در استانبول

این روز مقدس برخی سنت های مراسم سامهین را در برداشت. این رویداد با گذشت زمان به نام تمام یادگاران (All hallows) و بعد از آن به مراسم هالووین شناخته شدند. از نمادهای هالووین یک کدو تنبل میباشد که درون آن خالی است و برای آن دهان و چشم به صورت وحشتناک در می آورند و درون آن شمع روشن میکنند، کدو تنبل عضو جدا نشدنی در این مراسم است.
هالووین یکی از جشن هایی میباشد که همه ساله در هتل ایت ورد استانبول برگزار میشود و مسافران این هتل و مهمانان بیرون از هتل، در کافی شاپ هتل دور هم جمع میشوند، شادی میکنند وقتی مردم دورهم جمع میشوند یک تشت را پر از آب میکنند و درون آن چند سیب می اندازد و کودکان باید سیب ها را با دهان از آب بیرون بکشند. برای هم دیگر جوک تعریف میکنند، شوخی میکنند، فال میگیرند و داستان های ترسناک تعریف میکنند و فیلم های وحشتناک تماشا میکنند.
happy-halloween هالووین در استانبول

این جشن 3 شبانه روز ادامه دارد و در زمان قدیم مردم سلت در این شب ها لباس هایی از پوست حیوانات بر تن میکنند و کلاهی مانند کلاه خود بر سرمیگذارند تا از ارواح پنهان بمانند و با کوبیدن طبل و اشیائی مانند بشقاب های فلزی، سر و صدا میکردند تا اجنه ها و دیو ها را فراری دهند. در این هنگام راهبان آتشی روشن میکنند تا ارواح را آرام کنند.
اما امروز این جشن به طور دیگری برگزار میشود. همانطور که در چند خط بالا گفتیم دور هم جمع میشوند و با دیدن فیلم ترسناک، تعریف کردن جوک، فال، رقص و پایکوبی هالووین را جشن میگیرند. در این جشن بیشتر از رنگ های نارنجی، سیاه که نشانه ای از رنگ آتش است در آسمان تیره استفاده میکنند.

 halowen هالووین در استانبول

 
همانطور که میدانید ما ایرانی ها برای بزرگ ترین عید سال، لباس های نو میخریم و بر تن میکنیم ولی در آن طرف جهان مردم آخر روز ماه اکتبر، لباس های نو میخرند و برای ترسناک شدن تلاش میکنند. 
جشن هالووین بیشتر در کشورهای ایالات آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا رایج است. بعد از کریسمس که یک جشن بزرگ میباشد، هالووین دومین جشن بزرگ در غرب محسوب میشود. در این شب حدود 6 پوند آبنبات و شکلات مصرف میشود.

 halloween-istanbul هالووین در استانبول

اما ترسناک ترین نقطه برای برگزاری جشن هالووین کجاست؟
- نیویورک _ دره بزرگ فانوس
- مکزیک
- شیکاگو
- قلعه دراکولا
- لاس و گاس – متحده آمریکا
- لس آنجلس
- بلژیک – قلعه میراندا
- جامائیکا – تالار و خانه بزرگ رز

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.