مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

مجری مستقیم تور های ارزان - لوکس و لاکچری

آژانس گردشگری و مسافرتی مانلی پرواز

مکان‌ های تاریخی مشهد

مشهد مقدس با وجود حرم مطهر امام هشتم به یک شهر زیارتی و سیاحتی بزرگ تبدیل شده است. این شهر مقدس با فراهم کردن امکانات رفاهی و تفریحی در کنار زیارت حرم امام رضا توانسته طرفدار زیادی را برای تور مشهد جذب کند. رفتن به مشهد و زیارت حرم طلایی ضامن آهو یک طرف سفر با تور ارزان مشهد است و طرف دیگر این سفر گشت و گذار و تفریح در این شهر است. شهر مشهد آثار تاریخی و اماکن باستانی زیادی دارد که نشان دهنده قدمت تاریخی آن است. 

ویژگی آثار تاریخی مشهد به بزرگ مردانی چون حکیم ابوالقاسم فردوسی، ثنایی، شیخ طبرسی، ملک الشعرای بهار، امام محمد غزالی، خواجه نصیرالدین توسی، خواجه نظام الملک و ... باز می گردد که در دامان این شهر رشد و پرورش یافته اند که در قسمت معرفی مقبره ها و آرامگاه های مشهد به آن ها پرداخته ایم.
وجود حرم مقدس امام هشتم (ع) سر لوحه تمام برکات و جاذبه های مشهد و مسافرانی می باشد که برای زیارت، عازم این شهر می شوند. به علت وسعت و تنوع در مکان ها و آثار تاریخی مشهد تنها چند نمونه از هزاران یادگار تاریخی مشهد را جهت آشنایی با مکان های موجود در تور مشهد معرفی کرده ایم.

آرامگاه فردوسی
مقبره سراینده کتاب شاهنامه، ابوالقاسم فردوسی در مشهد است. آرامگاه فردوسی توسط بهترین معمار یعنی سیحون طراحی شده است. نمای این مقبره مانند مقبره کوروش است. در کنار آرامگاه این شاعر بزرگ موزه فردوسی هم قرار دارد که چهار بخش دارد. قسمت اول موزه دارای آثار باستانی کشف شده در توس است. قسمت دوم این موزه روح شاهنامه را یاد‌اوری می‌کند، در این بخش می‌توانید کمان، گرز و ... ببینید. بخش سوم این موزه هم نشاندهنده آثار قرن 4 و 5 هجری در دوره فردوسی است. اما بخش چهارم از این موزه که مهمترین بخش است شامل آثاری مثل هدیه‌ها و نقاشی‌ها و تابلو فرش‌هایی با طرح داستان‌های شاهنامه است که اشعار فردوسی را به زیبایی مصور کرده‌اند. 
asar-basatani-mhd-1 مکان‌ های تاریخی مشهد

برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.